2017-2018 н.р
Методичні рекомендації щодо викладання історії у 2017/2018 навчальному році Переглянути
Методичні рекомендації щодо викладання правознавства у 2017/2018 навчальному році Переглянути
Методичні рекомендації щодо викладання філософсько-світоглядних дисципліни у 2017/2018 н.р.Переглянути
У 2017/2018 навчальному році чинними будуть оновлені програми для учнів 5 – 9 класів: «Історія України. Всесвітня історія. 5–9 класи», затверджені Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804
Програма з історії 5-9 класи Переглянути
Програма з історії України 5 клас Переглянути
Програма з історії України 9 клас Переглянути
Програма з основ правознавства 9 клас Переглянути
У 2017/2018 навчальному році чинними будуть програми для учнів 10-11 класів: затверджені наказом Міністерства від 14.07.2016 р. № 826.
Програма історії України і всесвітньої історії 10-11 кклас (академічний рівень) Переглянути
Програма "Людина і світ"Переглянути
Програма з правознавства 10 клас Переглянути
Перелік програм варіативної складової робочого навчального плану з історії, права та громадянської освіти, рекомендованих до використання
в загальноосвітніх навчальних закладах
(Лист Міністерства освіти і науки України від 29.08.2016 № 1/11-11414 ) Переглянути
Пілотний проект концепції базового навчального предмета "Історія України і світ" Переглянути
2017-2018 н. р.
Календарне синхронне планування історії України і всесвітньої історії 11 клас (профільний рівень)(Лісова Т. Г.)Переглянути
Календарне синхронне планування історії України і всесвітньої історії 8 клас(Лісова Т. Г.)Переглянути
Календарне синхронне планування історії України і всесвітньої історії 9 клас(Лісова Т. Г.)Переглянути
Календарне планування історії України 5 клас(Лісова Т. Г.)Переглянути
Календарне планування всесвітньої історії 6 клас(Лісова Т. Г.)Переглянути
Календарне синхронне планування історії України і всесвітньої історії 11 клас(Лісова Т. Г.) Переглянути
Календарне синхронне планування історії України і всесвітньої історії 7-8 клас Переглянути
Календарне синхронне планування історії України і всесвітньої історії 9 клас Переглянути
Календарне планування історії України і всесвітньої історії, правознавство, "Людина і світ" 5-11 клас Переглянути
Календарне планування правознавства 9-10 клас Переглянути
2015-2016 н.р.
Календарне синхронне планування 7 клас нова програма (Лісова Т. Г.) Переглянути
Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів:
Методичні рекомендації щодо викладання історії у 2017/2018 навчальному році Переглянути
Методичні рекомендації щодо викладання правознавства у 2017/2018 навчальному році Переглянути
Методичні рекомендації щодо викладання правознавства у 2017/2018 навчальному році Переглянути
Методичні рекомендації щодо викладання філософсько-світоглядних дисципліни у 2017/2018 н.р.Переглянути
У 2017/2018 навчальному році чинними будуть оновлені програми для учнів 5 – 9 класів: «Історія України. Всесвітня історія. 5–9 класи», затверджені Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804
Програма з історії 5-9 класи Переглянути
Програма з історії України 5 клас Переглянути
Програма з історії України 9 клас Переглянути
Програма з основ правознавства 9 клас Переглянути
Програма з основ правознавства 9 клас Переглянути
У 2017/2018 навчальному році чинними будуть програми для учнів 10-11 класів: затверджені наказом Міністерства від 14.07.2016 р. № 826.
Програма історії України і всесвітньої історії 10-11 кклас (академічний рівень) Переглянути
Програма "Людина і світ"Переглянути
Програма з правознавства 10 клас Переглянути
Програма історії України і всесвітньої історії 10-11 кклас (академічний рівень) Переглянути
Програма "Людина і світ"Переглянути
Програма з правознавства 10 клас Переглянути
Перелік програм варіативної складової робочого навчального плану з історії, права та громадянської освіти, рекомендованих до використання
в загальноосвітніх навчальних закладах
(Лист Міністерства освіти і науки України від 29.08.2016 № 1/11-11414 ) Переглянути
Пілотний проект концепції базового навчального предмета "Історія України і світ" Переглянути
Пілотний проект концепції базового навчального предмета "Історія України і світ" Переглянути
2017-2018 н. р.
Календарне синхронне планування історії України і всесвітньої історії 11 клас (профільний рівень)(Лісова Т. Г.)Переглянути
Календарне синхронне планування історії України і всесвітньої історії 8 клас(Лісова Т. Г.)Переглянути
Календарне синхронне планування історії України і всесвітньої історії 9 клас(Лісова Т. Г.)Переглянути
Календарне планування історії України 5 клас(Лісова Т. Г.)Переглянути
Календарне планування всесвітньої історії 6 клас(Лісова Т. Г.)Переглянути
Календарне синхронне планування історії України і всесвітньої історії 11 клас(Лісова Т. Г.) Переглянути
Календарне синхронне планування історії України і всесвітньої історії 7-8 клас Переглянути
Календарне синхронне планування історії України і всесвітньої історії 9 клас Переглянути
Календарне планування історії України і всесвітньої історії, правознавство, "Людина і світ" 5-11 клас Переглянути
Календарне планування правознавства 9-10 клас Переглянути
2015-2016 н.р.
Календарне синхронне планування 7 клас нова програма (Лісова Т. Г.) Переглянути
Календарне синхронне планування історії України і всесвітньої історії 11 клас (профільний рівень)(Лісова Т. Г.)Переглянути
Календарне синхронне планування історії України і всесвітньої історії 8 клас(Лісова Т. Г.)Переглянути
Календарне синхронне планування історії України і всесвітньої історії 9 клас(Лісова Т. Г.)Переглянути
Календарне планування історії України 5 клас(Лісова Т. Г.)Переглянути
Календарне планування всесвітньої історії 6 клас(Лісова Т. Г.)Переглянути
Календарне синхронне планування історії України і всесвітньої історії 11 клас(Лісова Т. Г.) Переглянути
Календарне синхронне планування історії України і всесвітньої історії 7-8 клас Переглянути
Календарне синхронне планування історії України і всесвітньої історії 9 клас Переглянути
Календарне планування історії України і всесвітньої історії, правознавство, "Людина і світ" 5-11 клас Переглянути
Календарне планування правознавства 9-10 клас Переглянути
2015-2016 н.р.
Календарне синхронне планування 7 клас нова програма (Лісова Т. Г.) Переглянути
2. Історія україни. 10 – 11 класи. Рівень стандарту
3. Історія україни. 10 – 11 класи. Академічний рівень
Історія України. Навчальна програма для 10-11 класів
Всесвітня історія. Навчальна програма для 10-11 класів
Правознавство
4. Історія україни. 10 – 11 класи. Профільний рівень
5 Нова програма Історії Українию Всесвітня історія 5-9 класи
2015-2016 н.р.
Календарне синхронне планування 7 клас нова програма (Лісова Т. Г.) Переглянути
Календарно – тематичне планування предметів:2015-16 Переглянути
– Історія України. (Вступ до історії). 5 клас ( за програмою 2005 року)
– Історія України. (Вступ до історії). 5 клас ( за програмою 2013 року)
– Історія України. Всесвітня історія. 6 клас (за підручником Всесвітня історія. Історія України. О. І. Пометун, П. В. Мороз, Ю. Б. Малієнко, Київ : Видавничий дім «Освіта». — 256 с. : іл)
– Історія України. Всесвітня історія. 6 клас (за підручником Всесвітня історія. Історія України . О.Г. Бандровський, В.С. Власов. – К. : Генеза, 2014)
– Історія України. 7 клас
– Всесвітня історія. 7 клас
– Історія України. 8 клас
– Всесвітня історія. 8 клас
– Історія України. 9 клас
– Всесвітня історія. 9 клас
– Харківщинознавство. 8,9 класи
– Правознавство. 9 клас
– Вчимося бути громадянами. 8 клас
– Видатні постаті України кінця ХVІІІ- початку ХХ ст. 9 клас
Людина і світ
Календарно-тематичне планування з предме
Microsoft Word документ [51.5 KB]
Методичний портал | Календарне планування. Історія України. Всесвітня історія. 7 клас (нова програма) 2015/2016 н.р.5 Нова програма Історії Українию Всесвітня історія 5-9 класи
Особливості
вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх
навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році Переглянути
Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу у загальноосвітніх навчальних закладах і вивчення базових дисциплін в основній школі, про стан та особливості діяльності психологічної служби, а також з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2014/2015 навчальному році листі Міністерства № 1/9-343 від 01.07.2014.
Переглянути
2015-2016 н.р.
Календарне синхронне планування 7 клас нова програма (Лісова Т. Г.) Переглянути
Календарно – тематичне планування предметів:2015-16 Переглянути
– Історія України. (Вступ до історії). 5 клас ( за програмою 2005 року)
– Історія України. (Вступ до історії). 5 клас ( за програмою 2013 року)
– Історія України. Всесвітня історія. 6 клас (за підручником Всесвітня історія. Історія України. О. І. Пометун, П. В. Мороз, Ю. Б. Малієнко, Київ : Видавничий дім «Освіта». — 256 с. : іл)
– Історія України. Всесвітня історія. 6 клас (за підручником Всесвітня історія. Історія України . О.Г. Бандровський, В.С. Власов. – К. : Генеза, 2014)
– Історія України. 7 клас
– Всесвітня історія. 7 клас
– Історія України. 8 клас
– Всесвітня історія. 8 клас
– Історія України. 9 клас
– Всесвітня історія. 9 клас
– Харківщинознавство. 8,9 класи
– Правознавство. 9 клас
– Вчимося бути громадянами. 8 клас
– Видатні постаті України кінця ХVІІІ- початку ХХ ст. 9 клас
Синхронно-тематичне планування для 5-11 класу
Планування 2012 року для 5 кл.
Календарне планування з історії України
Microsoft Word документ [15.6 KB]
Скачать
Календарне планування з історії України
Microsoft Word документ [15.6 KB]
Скачать
Для 5 класу (нова програма)
Календарне планування для 5 класу (2013-
Microsoft Word документ [15.6 KB]
Скачать
Календарне планування для 5 класу (2013-
Microsoft Word документ [15.6 KB]
Скачать
Календарне планування згідно нового стандарту
НОВЕ КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ ДЛЯ 6 КЛАСУ.d
Microsoft Word документ [138.0 KB]
Скачать
НОВЕ КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ ДЛЯ 6 КЛАСУ.d
Microsoft Word документ [138.0 KB]
Скачать
Синхронно-календарне планування дл 7 класу
Календарний план ІСВ та ІУ. 7 клас.doc
Microsoft Word документ [139.5 KB]
Скачать
Календарний план ІСВ та ІУ. 7 клас.doc
Microsoft Word документ [139.5 KB]
Скачать
Синхронно-календарне планування для 8 класу
Календарний план. 8 клас. (новий).doc
Microsoft Word документ [170.5 KB]
Скачать
Календарний план. 8 клас. (новий).doc
Microsoft Word документ [170.5 KB]
Скачать
Синхронно-календарне планування для 9 класу
Календарний план. 9 клас. (новий).doc
Microsoft Word документ [201.0 KB]
Скачать
Календарний план. 9 клас. (новий).doc
Microsoft Word документ [201.0 KB]
Скачать
Синхронно-календарне планування для 11 класу
Календарний план 11 клас.(92 години).doc
Microsoft Word документ [222.0 KB]
Скачать
Календарний план 11 клас.(92 години).doc
Microsoft Word документ [222.0 KB]
Скачать
Синхронно-календарне планування для 11 класу
Календарний план 11 клас. (102 години).d
Microsoft Word документ [355.5 KB]
Скачать
Календарний план 11 клас. (102 години).d
Microsoft Word документ [355.5 KB]
Скачать
Календарно-тематичне планування з предме
Microsoft Word документ [51.5 KB]
7 клас
Історія
України ( 35 годин, 1 година на тиждень)
)
№
п/п
|
Дата
|
Тема
уроку
|
Кількість уроків
|
Домашнє
завдання
|
Державні вимоги
до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
|||
1.
|
ПОВТОРЕННЯ. Історія України в стародавні часи.
|
1
|
Учень/учениця:
• показує на
карті територію
українських земель у середні віки;
• характеризує історичний розвиток України у стародавню добу;
• визначає особливості розвитку українських земель доби Середньовіччя;
• називає періодизацію історії України у Середньовіччі;
• тлумачить
поняття «історія
стародавнього світу», «історичні джерела».
|
|||||
2
|
ВСТУП. Історія України в Середні віки. Періодизація.
Джерела з історії України.
|
1
|
||||||
Розділ І. ВИНИКНЕННЯ ТА
СТАНОВЛЕННЯ РУСІ–УКРАЇНИ
|
||||||||
3
|
Розселення слов’янських
племен на території України.
|
1
|
Учень/учениця:
• розпізнає
на карті територію
розселення слов’янських племен, які проживали на території Русі-України; напрямки походів київських
князів;
• характеризує суспільне
життя, господарство, заняття, побут і вірування східних слов’ян; роль міста
Києва в утворенні держави східних слов’ян; роль перших князів у становленні Київської
держави (Русі-України); літописні джерела про виникнення Києва; основні версії
походження назви «Русь»;
• визначає наслідки впливу природно-географічних умов на господарство та спосіб
життя східних слов’ян; сутність і наслідки внутрішньої й зовнішньої політики перших князів;
• висловлює судження щодо діяльності Аскольда, Олега, Ігоря, Ольги та Святослава;
• називає роки правління перших князів; версії походження назви
«Русь», «Русь–Україна»;
• тлумачить поняття «Велике розселення слов’ян», «князь», «дружина», «літопис»,
«Русь», «Русь-Україна», «імперія», «полюддя», «данина».
|
|||||
4
|
Господарство східних слов’ян.
Суспільний устрій. Вірування. Сусіди східних слов’ян.
|
1
|
||||||
5
|
Утворення Русі-України.
Київські князі: Аскольд, Олег, Ігор, Ольга, Святослав.
|
1
|
||||||
6
|
Практичне заняття:
«Князь Святослав та його походи».
|
1
|
||||||
7
|
Узагальнення. Тематичний
контроль
|
1
|
||||||
Розділ ІІ. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА (РУСЬ–Україна)
наприкінці Х – у першій половині ХІ ст.
|
||||||||
8
|
Внутрішня і зовнішня політика Володимира Великого. Запровадження християнства.
|
1
|
Учень/учениця:
• показує на
карті територію
Київської держави (Русі-України) за правління князів Володимира Святославовича
та Ярослава Мудрого;
• характеризує суспільну роль різних верств і станових груп населення
Київської держави (Русі - України); розвиток господарства і торгівлі; повсякденне
життя мешканців міста і села; найдавніші пам’ятки писемності та умови поширення
освіти; роль князівської влади в політичному устрої Русі; відносини Русі -
України з європейськими державами;
• визначає ступінь розвитку господарства й торгівлі Русі – України;
причини і наслідки запровадження християнства як державної релігії Київської
держави (Русі- України);
• висловлює судження та порівнює внутрішню й зовнішню політику Володимира Великого і Ярослава
Мудрого; політичний устрій і соціальний розвиток давньоруського та європейського
суспільств;
• називає роки правління князів Володимира Великого та Ярослава
Мудрого; рік запровадження християнства як державної релігії;
• тлумачить поняття «християнство», «священик», «митрополит», «монастир»,
«чернець», «графіті», «мозаїка», «верстви», «бояри», «церковнослов’янська мова»,
«книжкові мініатюри».
|
|||||
9
|
Київська держава (Русь- Україна) Ярослава Мудрого. «Руська правда». Міжнародні
зв’язки.
|
1
|
||||||
10
|
Суспільний
устрій. Влада князя. Повсякденне життя. Господарство. Міста. Ремесла. Торгівля.
|
1
|
||||||
11
|
Практичне заняття:
«Християнська релігія і церква в житті давньоруського (давньоукраїнського) суспільства» / «Уявна подорож Києвом часів
Ярослава Мудрого» (на вибір вчителя).
|
1
|
||||||
12
|
Архітектура та монументальний живопис. Писемність та освіта. Українська
мова.
|
1
|
||||||
13
|
Узагальнення.
Тематичний контроль
|
1
|
||||||
Розділ ІІІ. КИЇВСЬКА
ДЕРЖАВА (РУСЬ-Україна)
у другій половині ХІ –
першій половині ХІІІ ст.
|
||||||||
14
|
Правління Ярославовичів. Половці. Любецький
з’їзд князів.
|
1
|
Учень/учениця:
• показує на карті території князівств часів роздробленості Київської держави
(Русі - України) та половецькі землі;
• характеризує становище Київської держави (Русі – України) за
правління наступників Ярослава Мудрого; особливості політичного і соціально-економічного
життя князівств часів роздробленості; відносини половців із Руссю;
• визначає
причини і
наслідки князівських усобиць; половецьких набігів; Любецького з’їзду князів,
• висловлює судження про діяльність Ярославичів, Володимира
Мономаха, Мстислава Великого, Ярослава Осмомисла;
• називає
роки правління князів доби; дату Любецького з’їзду князів; дату першої писемної згадки назви
«Україна».
|
|||||
15
|
Правління Володимира Мономаха та його сина Мстислава
Великого.
|
1
|
||||||
16
|
Роздробленість Київської держави. Київське,
Переяславське та Чернігівське князівства в середині XII – першій половині
XIIІ ст. Політичне і соціально-економічне життя.
|
1
|
||||||
17
|
Семестрова підсумкова робота
|
1
|
||||||
18
|
Галицьке і Волинське князівства в другій
половині ХІІ ст. Ярослав Осмомисл.
|
1
|
||||||
19
|
Культура Русі–України в другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст.
|
1
|
||||||
20
|
Узагальнення.
Тематичний контроль
|
1
|
||||||
Розділ IV.
ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА
|
||||||||
21
|
Утворення Галицько-Волинського князівства. Роман
Мстиславович. Боротьба за владу. Данило Романович.
|
1
|
Учень/учениця:
• показує на
карті територію
Галицько-Волинської держави за Романа Мстиславовича і його наступників;
території сусідніх держав; напрямки навали монголів;
• характеризує діяльність князів династії Романовичів; особливості
монгольського панування на українських землях;
• визначає особливості зовнішньої та внутрішньої політики галицько-волинських
правителів;
• висловлює судження про діяльність Романа
Мстиславовича, Данила Романовича, Юрія І Львовича; особливості розвитку українського
суспільства княжої доби з європейськими країнами;
• називає роки правління найвидатніших галицько-волинських князів;
монгольської навали на землі південно-західної Русі;
• тлумачить
поняття «орда»,
«баскак», «ярлик», «улус», «король».
|
|||||
22
|
Походи монголів на Русь. Встановлення панування
Золотої Орди на українських землях.
|
1
|
||||||
23
|
Практичне заняття:
«Зовнішня політика Данила
Романовича. Коронація»/ «Данило Романович - будівничий Галицько-Волинської держави»
(на вибір вчителя).
|
1
|
||||||
24
|
Культура Галицько-Волинської держави у другій
половині ХІ – ХІІІ ст.
|
1
|
||||||
25
|
Галицько-Волинська держава за наступників Данила
Романовича.
|
1
|
||||||
26
|
Узагальнення. Тематичний контроль
|
1
|
||||||
Розділ V. УКРАЇНСЬКІ
ЗЕМЛІ У СКЛАДІ ВЕЛИКОГО КНЯЗІВСТВА
ЛИТОВСЬКОГО ТА ІНШИХ ДЕРЖАВ
(друга половина ХІV – ХV ст.)
|
||||||||
27
|
Статус українських земель у складі Великого князівства Литовського та інших
держав. Кревська унія 1385 р. і українські землі. Остаточна ліквідація Волинського та Київського удільних князівств.
|
1
|
Учень/учениця:
• показує на
карті територію
українських земель у складі різних держав; територію Кримського ханства;
• характеризує становище українських земель у складі різних держав;
розвиток господарства, торгівлі; державне, суспільне та культурне життя Кримського
ханства; побут соціальних верств і етнічних груп та їхню роль у житті тогочасного
суспільства; полікультурність українського суспільства;
• визначає причини та наслідки Кревської унії; особливості
розвитку міст та магдебурзького права;
• висловлює судження щодо діяльності Любарта Гедиміновича, Володимира Ольгердовича, Хаджі-Герея, Костянтина
Острозького, Юрія Дрогобича;
• називає час входження українських земель до складу різних
держав; утворення Кримського ханства і його підпорядкування Османській імперії;
• тлумачить поняття: «унія», «українська шляхта», «магнат», «кріпацтво»,
«невільник», «ясир», «гетьман», «господар», «хан», «султан», «магдебурзьке право»,
«іконостас»
|
|||||
28
|
Держава Феодоро в Криму. Утворення Кримського ханства. Гереї. Суспільний
устрій та культура ханства.
|
1
|
||||||
29
|
Суспільне і церковне життя. Сільське господарство. Ремесла і торгівля.
Міста, магдебурзьке право.
|
1
|
||||||
30
|
Культура та освіта. Юрій Дрогобич.
|
1
|
||||||
31
|
Практичне заняття:
«Етнічний склад населення України. Повсякденне життя».
|
1
|
||||||
32
|
Історія рідного краю
|
1
|
||||||
33
|
Узагальнення.
Тематичний контроль
|
1
|
||||||
34
|
Узагальнення до курсу: «Середньовічна історія України та її внесок у
загальноєвропейську спадщину».
|
1
|
Учень/учениця:
• характеризує основні цивілізаційні здобутки українського суспільства в період Середньовіччя;
• визначає здобутки українського суспільства у ІХ –
ХV ст. та його внесок у загальноєвропейську спадщину;
• порівнює процеси і явища європейської та української історії
доби Середньовіччя;
• висловлює судження щодо подій, явищ і процесів, які відбувалися в українському суспільстві в часи
Середньовіччя;
• називає хронологічні межі середньовічного періоду історії
України та його особливості.
|
|||||
35
|
Семестрова підсумкова робота
|
1
|
||||||
7 клас
Всесвітня
історія ( 35 годин, 1 година на тиждень)
)
№
п/п
|
Дата
|
Тема
уроку
|
Кількість уроків
|
Домашнє
завдання
|
Державні вимоги
до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
|
1.
|
ПОВТОРЕННЯ. Місце історії Стародавнього світу в історії
людства.
ВСТУП. Середньовіччя як період розвитку людства. Періодизація,
джерела вивчення.
|
1
|
Учень/учениця:
• характеризує основні тенденції політичного й економічного розвитку
світу в Середні віки; види джерел з історії Середньовіччя;
• називає основні здобутки стародавніх часів; хронологічні межі та періодизацію
Середніх віків, вказує її особливості
для різних регіонів світу;
• тлумачить поняття «Середні віки»,
«раннє Середньовіччя», «Зріле (Високе) Середньовіччя», «осінь Середньовіччя»,
«варвари».
|
|||
Розділ І. ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ
|
||||||
2
|
Велике переселення народів.
Утворення «варварських королівств». Франкська держава. Хлодвіг
|
1
|
Учень/учениця:
• показує на карті напрями Великого переселення
народів, «варварські» королівства, імперію Карла Великого, Візантію, напрями завойовницьких
походів арабів, Арабський халіфат; провідні країни Європи і світу;
• характеризує «варварські королівства», Франкську та Візантійську
імперії, перші Арабські халіфати; діячів раннього Середньовіччя;
• визначає наслідки Великого переселення народів; розпаду імперії
Карла Великого, виникнення ісламу і арабської експансії;
• називає хронологічні межі Великого переселення народів, існування Франкського
королівства; Франкської та Візантійської імперій, перших Арабських халіфатів
(Омейядів і Аббасидів); дату об’єднання арабів під владою Мухаммада, виникнення
ісламу та ісламського літочислення; битв під Пуатьє і Верденського договору;
• тлумачить поняття «Велике переселення народів», «варварське королівство», «Каролінгське відродження»,
«халіфат», «іслам», «Коран», «арабо-мусульманська цивілізація», «василевс»,
«імперія».
|
|||
3
|
Завоювання Карла Великого.
Імперія франків. Розподіл імперії.
|
1
|
||||
4
|
Візантійська імперія доби Юстиніана.
Розквіт Візантії за Македонської династії та династії Комнінів. Культура Візантії.
|
1
|
||||
5
|
Природногеографічні умови Аравії. Виникнення ісламу. Мухаммад. Арабські
завоювання. Розквіт і занепад перших Халіфатів. Розвиток арабо-мусульманської
культури.
|
1
|
||||
6
|
Практичне заняття:
«Вплив Візантії, імперії Карла Великого, перших Арабських халіфатів на становлення
Середньовічної Європи».
|
1
|
||||
7
|
Узагальнення. Тематичний
контроль
|
1
|
||||
Розділ ІІ.
СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ
|
||||||
8
|
Зв’язок людини і природи. Рух населення.
Внутрішня і воєнна колонізація.
|
1
|
Учень/учениця:
• показує на
карті
найбільші міста Європи, основні торговельні шляхи Середньовіччя, територію поширення
християнства;
• називає основні
стани середньовічного суспільства, дату розколу християнської церкви;
• описує середньовічне місто, феодальний
замок, селянське житло;
• характеризує основні
стани середньовічного суспільства, процес християнізації Європи, основні
відмінності між католицизмом і православієм, роль християнської церкви, повсякденне
життя і традиції середньовічної людини; середньовічний ремісничий цех.
• визначає причини і наслідки внутрішньої і зовнішньої колонізації Середньовічної
Європи; виникнення середньовічних міст; боротьби міст з сеньйорами: формування
цехової системи ремісничого виробництва.
• тлумачить поняття «феод», «феодалізм», «васалітет», «феодальна драбина», «цех», «майстер»,
«підмайстер», «учень», «гільдія», «Ганза», «лихварство», «міська комуна»,
«внутрішня колонізація», «зовнішня колонізація».
|
|||
9
|
Три стани середньовічного суспільства.
Феодалізм. Християнізація Європи. Християнська церква раннього Середньовіччя.
|
1
|
||||
10
|
Практичне заняття:
«Замок. Рицарські традиції. Життя селян».
|
1
|
||||
11
|
Середньовічне місто. Ремесло і цехи. Торгівля й гільдії. Міські комуни.
Міська культура та повсякденне життя.
|
1
|
||||
12
|
Узагальнення.
Тематичний контроль
|
1
|
||||
Розділ III. ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І
ДЕРЖАВИ В Х – ХV ст.
|
||||||
13
|
Походи вікінгів та їх завоювання.
|
1
|
Учень/учениця:
• показує на
карті території
зазначених держав, напрямки походів вікінгів, Хрестових походів, етапи Реконкісти,
місця основних битв Столітньої війни;
• називає хронологічні межі походів
вікінгів, нормандського завоювання Англії, Хрестових походів, Реконкісти,
утворення королівства Іспанія, Столітньої війни; дати утворення Священної Римської
імперії, скликання англійського парламенту, Генеральних штатів у Франції;
• описує походи
вікінгів, Перший та Четвертий Хрестові походи, основні битви Столітньої
війни, подвиг Жанни Д’Арк;
• характеризує Перший
та Четвертий Хрестові походи, результати
нормандських завоювань, Реконкісти,
італійської політики німецьких імператорів; італійські торгівельні республіки;
процес становлення станово-представницької монархії;
• визначає причини
і наслідки Хрестових походів, Столітньої війни; основні напрями діяльності
зазначених історичних діячів;
• тлумачить
поняття «вікінги», «феодальна роздробленість», «Хрестові походи»,
«духовно-рицарські ордени», «парламент», «станово-представницька монархія»,
«кортеси», «Генеральні штати», «сейм», «Реконкіста», «Столітня війна», «Золота
булла», «торгівельні республіки».
|
|||
14
|
Хрестові походи. Держави хрестоносців. Духовно-рицарські ордени.
|
1
|
||||
15
|
Практичне заняття:
«Наслідки Хрестових походів».
|
1
|
||||
16
|
Середньовічні держави: від роздробленості до становопредставницьких монархій.
|
1
|
||||
17
|
Франція у ХІ – ХV ст. Філіп ІV Красивий. Столітня війна.
|
1
|
||||
18
|
Англія в ХІ – ХV ст. Вільгельм I Завойовник.
Генріх ІІ Плантагенет. «Велика хартія вольностей». Війна троянд.
|
1
|
||||
19
|
Священна Римська імперія Оттон І. Зовнішня політика германських імператорів.
Фрідріх ІІ Штауфен.
|
1
|
||||
20
|
Італійські торговельні республіки (Генуя, Венеція). Реконкіста. Утворення
королівства Іспанія. Ізабелль I, Фернандо II.
|
1
|
||||
21
|
Узагальнення.
Тематичний контроль
|
1
|
||||
Розділ IV. МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ
ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ
|
||||||
22
|
Наукові і технічні досягнення. Книгодрукування.
|
1
|
Учень/учениця:
• показує на
карті університетські центри й
міста пов’язані з початком Відродження; межі поширення впливу католицької і
православної церков;
• називає хронологічні межі поширення
романського і готичного стилів, раннього Відродження; час винайдення книгодрукування;
дату розколу християнської церкви,
«Великої схизми» католицької церкви;
• описує романський
і готичний храми; основні технічні досягнення Середньовіччя;
• визначає причини
і наслідки виникнення університетів; появу ідей гуманізму і культури Раннього
Відродження;
• характеризує вплив
церкви на культуру й освіту; технічні досягнення Середньовіччя; діяльність
Роджера Бекона, Йоганна Гутенберга, П’єра Абеляра, Данте, Петрарки, Сандро
Боттічеллі, Донателло;
• тлумачить поняття «вітраж», «фреска», «скульптура», «університет», «єретик», «інквізиція»,
«Альбігойські війни», «Раннє Відродження», «гуманізм», «романський стиль», «готичний
стиль».
|
|||
23
|
Християнська церква в ХІ – ХV cт. Єретики і боротьба з ними.
|
1
|
||||
24
|
Практичне заняття:
«Середньовічні школи та університети. Життя середньовічного студента».
|
1
|
||||
25
|
Архітектура і мистецтво.
|
1
|
||||
26
|
Раннє Відродження й гуманізм.
|
1
|
||||
27
|
Узагальнення.
Тематичний контроль
|
1
|
||||
Розділ V. КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ
ЄВРОПИ в Х – ХV ст.
|
||||||
28
|
Польське королівство. Казимир ІІІ. Велике князівство Литовське.
Угорське королівство. Іштван І. Королівство Чехія. Ян Гус і Гуситські
війни.
|
1
|
Учень/учениця:
• показує на
карті території
Польщі, Угорщини, Чехії, Московської держави та Новгородської республіки, Золотої
Орди; напрямки походів монголів; територію поширення гуситського руху;
• називає хронологічні межі Гуситських війн, монгольської
навали на Східну Європу, підкорення земель Північно-східної Русі Москвою, час
правління Івана ІІІ, створення слов’янської абетки; дати утворення Польського,
Угорського королівств, Куликовської битви; Грюнвальдської битви;
• описує основні пам’ятки культури Польщі, Великого князівства
Литовського, Угорщини, Чехії, Московської держави та Новгороду;
• визначає наслідки
золотоординського ярма для країн Східної Європи;
• характеризує діяльність зазначених діячів; значення Грюнвальдської битви для
народів Східної Європи;
• тлумачить поняття «гусити», «гуситські війни», «віче», «Новгородська боярська республіка»,
«ярлик», «боярська дума», «Судебник».
|
|||
29
|
Монгольська навала на Русь. Новгородська боярська республіка. Московська
держава. Іван ІІІ.
|
1
|
||||
30
|
Практичне
заняття: «Виникнення слов’янської писемності. Кирило
і Мефодій».
|
1
|
||||
Розділ VI. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СХІД
|
||||||
31
|
Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура
Османської імперії.
|
1
|
Учень/учениця:
• показує на карті території Індії, Китаю,
Османської держави, напрямки завойовницьких походів турків-османів;
• називає дати
битви на Косовому полі, утворення Османської держави, падіння Константинополя;
• описує основні пам’ятки культури Індії, Китаю та Османської імперії епохи Середньовіччя;
• характеризує внесок середньовічних
Індії, Китаю та Османської імперії у світову спадщину;
• тлумачить поняття «Піднебесна імперія», «касти», «індуїзм», «турки османи», «султан»,
«яничар».
|
|||
32
|
Китай та часів династії Тан. Завоювання Китаю монголами. Династія Мін. Досягнення
китайської культури.
|
1
|
||||
33
|
Індія. Касти. Індуїзм. Делійський султанат. Досягнення індійської культури.
|
1
|
||||
34
|
Узагальнення.
Тематичний контроль
|
1
|
||||
35
|
Узагальнення до курсу:
«Середні віки в історії людства».
|
1
|
Учень/учениця:
• висловлює судження щодо ролі та значення Середніх віків у розвитку європейської цивілізації;
• визначає основні здобутки людства часів
Середніх віків.
|
|||
Далі цікавіше…
Комментариев нет:
Отправить комментарий