четверг, 25 августа 2016 г.

Календарно-тематичне  планування
з всесвітньої історії
10 клас


 (1 год. на тиждень, 35 год. на рік)
Рівень стандарту/Академічний рівень


№ уроку
Дата
Тема, зміст уроку
Примітка
1

Вступ. Завдання і структура курсу. Джерела. Перший період Новітньої історії. Періодизація першої половини ХХ ст. Провідні країни світу на початку ХХ ст.: основні тенденції соціально- економічного, політичного розвитку. «Пробудження Азії».

Тема 1. Передумови Першої світової війни. Війна та її наслідки.
2

Міжнародні кризи та конфлікти на початку ХХ ст. «Гонка озброєнь», посилення мілітаризму. Причини, привід до Першої світової війни. Стратегічні плани противників.

3

Початок Першої світової війни. Бойові дії в 1914 р. «Диво на Марні». Позиційна криза. Розширення масштабів війни. Бойові дії 1915—1916 рр.

4

Практичне заняття.
Варіант 1. Життя на фронті і в тилу. Ставлення населення до війни.
Варіант 2.
Переосмислення системи загальнолюдських цінностей. Зміна статусу жінки в період війни.

5

Вступ у війну США. Вихід Росії з війни. «Битва кайзера». Поразка Німеччини та її союзників. Комп’єнське перемир’я.

6

Російська революція 1917 р. Прихід до влади більшовиків. Громадянська війна. «Воєнний комунізм». Спроба експорту комуністичної революції. Розпад багатонаціональних імперій і утворення нових незалежних держав у Європі.

Тема 2. Повоєнне облаштування світу. Версальсько- Вашингтонська система договорів.
7

Паризька мирна конференція. Версальський договір. «14 пунктів» В. Вільсона. Паризька мирна конференція. Версальський договір. Створення Ліги Націй. Мирні договори із союзниками Німеччини. Вашингтонська конференція. Завершення формування Версальсько-Вашингтонської системи, її переваги та недоліки.

8

Основні питання міжнародних відносин. Спроба перегляду повоєнних договорів у 1920-ті рр.  і створення системи колективної безпеки. Пакт Бріана—Келлога. Джерела нестабільності.

9

Урок узагальнення. Тематичне оцінювання

Тема 3. Провідні держави світу в 1920—1930-х рр.
10

Зміна статусу провідних країн світу після Першої світової війни. Період економічної стабільності. Причини, прояви та наслідки світової економічної кризи 1929―1933 рр. (Великої депресії). Пошуки шляхів подолання кризових явищ в економіці й суспільному житті.  Початки державного регулювання соціально-економічних процесів.

11

Консерватизм, лібералізм. Робітничий, соціалістичний і комуністичний рухи. Фашизм.

12

Сполучені Штати Америки. Доба «проспериті» (процвітання) у США. Прояви Великої депресії. «Новий курс» Ф. Д. Рузвельта та його основні підсумки.

13

Велика Британія. Франція. Велика Британія у роки стабілізації та Великої депресії. Реформи Д. Ллойд Джорджа. Ірландське питання. Велика Британія у роки стабілізації та Великої депресії. Династична криза. Спроби реформування Британської імперії.
Політичний та соціально-економічний розвиток Франції у 20-х рр. ХХ ст. Уряди Народного фронту. На шляху до національної катастрофи.

14

Німеччина. Листопадова революція та становлення Веймарської республіки в Німеччині. Світова економічна криза в Німеччині. Встановлення нацистської диктатури в Німеччині. А. Гітлер. Економічна, соціальна та ідеологічна політика гітлерівського режиму. Войовничий антисемітизм.

15

Італія в 20-30-х рр. ХХ ст. Прихід до влади в Італії Б. Муссоліні. Фашизація Італії. Створення корпоративної системи. Експансіоністські претензії.

16

Іспанія в 1920—1930-х рр. Диктатура Прімо де Рівери. Революція 1931 р. Уряд Народного фронту. Громадянська війна Ф. Франко.

17

Практичне заняття. Політичні портрети Ф. Д. Рузвельта, Ф. Франко, Б. Муссоліні, А. Гітлера (на вибір).


18

Урок узагальнення. Тематичне оцінювання

Тема 4. СРСР. Країни Центральної та Східної Європи
19

 Утворення СРСР. Становлення тоталітарного режиму. Й. Сталін.

   20

Становлення Другої Речі Посполитої. Становлення Чехословаччини. Переворот 1926 р. Ю. Пілсудський.  Національні питання. Становлення Чехословаччини. Т. Масарик. Національні питання.

21

Угорщина. Угорська революція. Режим Горті. Румунія в міжвоєнні роки. Королівська диктатура. Встановлення режиму Й. Антонеску.

22

Болгарія. Югославія. Режим А. Стамболійського. Перевороти. Королівська диктатура. Борис ІІІ. Від Королівства сербів, хорватів і словенців до Югославії. Національна проблема.

23

Практичне заняття. Особливості соціально-економічного розвитку країн Центральної та Східної Європи.

24

Урок узагальнення. Тематичне оцінювання

Тема 5. Країни Азії та Латинської Америки.
25

Японія. Китай. Провал процесів демократизації суспільства.  Мілітаризація економіки, державних інституцій та суспільної свідомості населення. Зовнішня експансія.

Китай. Національна революція. Чан Кайші. Початок протистояння між Комуністичною партією Китаю і Гомінданом.

26

Індія. Розгортання антиколоніальної боротьби в Індії. Махатма Ганді. Ненасильницький рух опору.

27

Туреччина. Персія. Розпад Османської імперії. Турецька республіка за правління К. Ататюрка. Арабські держави. Витоки Палестинської проблеми. Національна революція в Персії. Встановлення династії Пехлеві.

28

Латинська Америка. Особливості економічних і політичних процесів у регіоні. Протиборство демократичних сил і диктаторських режимів.

29

Практичне заняття. Національні лідери країн Азії, Латинської Америки (на вибір учителя).

Тема 6. Міжнародні відносини 1930— х рр. Назрівання Другої світової війни.
30

Зовнішньополітичні пріоритети провідних країн світу. Спроби створення системи колективної безпеки країнами Заходу. Активізація антивоєнних рухів.

31

Процес утворення вогнищ війни на Далекому Сході, Африці та Європі.
Формування блоку агресивних держав осі Рим―Берлін―Токіо. Витоки, прояви та наслідки політики «умиротворення».

32

Причини радянсько-німецького зближення (весна 1939 р.), провалу англо- франко-радянських переговорів у Москві (літо 1939 р.) та радянсько-німецького пакту про ненапад (пакт Молотова―Ріббентропа) і таємних протоколів до нього (23 серпня 1939 р.).

Тема 7. Розвиток культури у перші десятиліття ХХ ст.
33

Найважливіші досягнення науки і техніки, їх вплив на повсякденне життя людей. Фемінізм.

34

Основні ідеї й течії у розвитку культури. Поява масової культури. Нові напрямки в мистецтві та літературі, виникнення та розвиток кінематографа. Спорт, олімпійський рух.

35

Урок узагальнення. Тематичне оцінювання



Нова програма
Календарно-тематичне  планування
з всесвітньої історії
11 клас
 (1 год. на тиждень, 35 год. на рік)
Рівень стандарту/Академічний рівень

№ уроку
Дата
Тема, зміст уроку
Примітка
1

Вступ. Основні тенденції соціально- економічних та політичних перетворень у другій половині ХХ ― на початку ХХІ ст. Світові інтеграційні та глобалізаційні процеси.


Тема 1. Друга світова війна. Світ після Другої світової війни.
2

Причини, характер, періодизація Другої світової війни. Воєнні дії на першому етапі війни (1939 ― червень 1941 р.). Загарбання нацистською Німеччиною Європи. «Битва за Англію». «Битва за Атлантику».

3

Воєнні дії 1941-1942 рр. Перебіг подій на радянсько-німецькому фронті у 1941—1942 рр. Бойові дії в Північній Африці. Вступ у війну США. Перл-Харбор. Бойові дії на Тихому океані. Створення антигітлерівської коаліції. Корінний перелом у війні: Сталінградська битва, битва під Ель-Аламейном, бій біля атолу Мідуей.

4

Особливості окупаційного режиму та Руху Опору на окупованих територіях. Голокост.

5

Перебіг війни у 1943-1944 рр. Поразка німецьких військ на Орловсько-Курській дузі, «битва за Дніпро» —  завершення корінного перелому на радянсько-німецькому фронті. Поразка німецьких та італійських військ у Тунісі. Висадка англо-американських військ в Італії. Перебіг бойових дій у Тихому океані.

6

Практичне заняття. Зміна ролі чоловіка і жінки в повсякденному житті в умовах війни.

7

Завершення війни. Вигнання німецьких військ та їх союзників із території СРСР, перенесення воєнних дій у Центральну та Східну Європу. Відкриття Другого фронту. Завершальний період війни в Європі та Азії.

8

Зміни у світі внаслідок Другої світової війни. ООН. Політичні, економічні та соціальні наслідки Другої світової війни для народів світу. Мирні договори з колишніми союзниками Німеччини. Сан-Франциська конференція. Створення ООН. Нюрнберзький та Токійський процеси над воєнними злочинцями.

9

Урок узагальнення. Тематичне оцінювання

Тема 2. США та Канада. Країни Західної Європи.
10

Основні тенденції розвитку країн Заходу у другій половині ХХ ― на початку ХХІ ст.  Добробут для всіх. Консервативна революція. Становлення постіндустріального суспільства. Інтеграційні процеси. Європейський Союз.

11

Сполучені Штати Америки. Утвердження США як провідної країни повоєнного біполярного світу. Президентство Г. Трумена та Д. Ейзенхауера. Масовий  демократичний та антивоєнний рухи. Мартін Лютер Кінг. Внутрішня та зовнішня політика адміністрацій Дж. Кеннеді, Л. Джонсона, Р. Ніксона. «Уотергейтський скандал».
США наприкінці ХХ ― на початку ХХІ ст. Рейганоміка. «Нова економічна філософія» Б. Клінтона. Внутрішньо- та зовнішньополітичні пріоритети американських президентів початку ХХІ ст.

12

Канада. Внутрішньо- і зовнішньополітичний курс урядів. Утвердження незалежності. Конституційна реформа 1982 р. Проблема Квебеку.

13

Німеччина. Створення ФРН і НДР. Німецьке «економічне диво». Об’єднання Німеччини.  Роль Німеччини на сучасному етапі.

14

Велика Британія. «Хвора людина Європи». Внутрішня і зовнішня політика лейбористських та консервативних урядів.  Тетчеризм. Країна на сучасному етапі.


15

Франція. Соціально-економічний та політичний розвиток Четвертої Республіки. Становлення П’ятої Республіки. Ш. де Голль. Травневі події 1968 р. Франція наприкінці ХХ ― на початку ХХІ ст.

16

Італія. Проголошення республіки. Італійське «економічне диво». Боротьба з мафією. Соціально- економічний і політичний розвиток країни наприкінці ХХ ― на початку ХХІ ст. .

17

Практичне заняття. Європейська інтеграція: здобутки і труднощі

Тема 3. СРСР у другій половині ХХ ст. та його розпад.
Країни Центральної та Східної Європи.
18

СРСР в 1945-1985 рр. Наслідки Другої світової війни. Відбудова економіки. Завершення епохи Сталіна. «Хрущовська відлига». Криза радянської моделі розвитку.

19

Розпад СРСР. Нові незалежні держави. «Перебудова» та розпад СРСР (1985―1991 рр.). Росія та нові незалежні держави.

20

Становлення прорадянських режимів у Польщі, Угорщині, Болгарії, Румунії, Чехословаччині, Югославії. Утворення системи світового соціалізму. Кризові явища 60―80-х рр. ХХ ст.

21

Практичне заняття.  Угорська революція 1956 р., «Празька весна» 1968 р.

22

Демократичні революції та сучасне становище країн Центральної та Східної Європи. Демократичні революції, особливості їх здійснення. Політичні, економічні та соціальні трансформації посткомуністичного суспільства. Роль країн Центральної та Східної Європи в сучасних міжнародних відносинах.

23

Урок узагальнення. Тематичне оцінювання

Тема 4.Розвиток провідних країни Азії, Африки та Латинської Америки.
24

 Розпад світової колоніальної системи. Етапи деколонізації. Шляхи розвитку незалежних держав. Нові індустріальні країни.

   25

Японія. Повоєнне реформування країни. Японське «економічне диво». Внутрішня та зовнішня політика.

26

Китай. Завершення громадянської війни. Проголошення КНР. Соціально-економічні експерименти китайських
комуністів. Культ особи Мао Цзедуна. Реформування економіки Китаю наприкінці ХХ — на початку ХХІ ст.

27

Південна Азія. Перемога народів Індії в боротьбі за незалежність. Розвиток Індії у другій половині ХХ —  на початку ХХІ ст.

28

Країни Близького та Середнього Сходу, Африки. Утворення держави Ізраїль. Близькосхідна проблема та шляхи її врегулювання. Ісламська революція в Ірані. «Арабська весна».
Здобуття незалежності народами Африки. Крах апартеїду на Півдні Африки. Африка на сучасному етапі розвитку.

29

Латинська Америка. Особливості соціально-економічного та політичного розвитку країн регіону в повоєнний час. Революції і диктаторські режими.

Тема 5. Міжнародні відносини у другій половині ХХ ― на початку ХХІ ст.
30

Виникнення, розгортання, основні етапи «холодної війни». Міжнародні кризи і конфлікти в 40―80-х рр. ХХ ст.

31

Світ наприкінці ХХ ― на початку ХХІ ст. Спроба Росії зламати систему міжнародних відносин, що склалася після «холодної війни». Міжнародний тероризм.

32

Практичне заняття. Україна в системі міжнародних відносин кінця ХХ ― початку ХХІ ст.

Тема 6. Розвиток культури (1945 р. ― початок ХХІ ст.).
33

Основні напрямки науково-технічної революції в другій половині ХХ ст. та їх вплив на життя пересічного громадянина. Наукові відкриття, поява нових галузей науки, високих технологій, інтеграція науки і виробництва. Зміни в соціальній структурі суспільства, якості життя людей провідних країн світу та країн, що розвиваються. Становлення постіндустріального
(інформаційного) суспільства.

34

Основні ідеї й течії у розвитку культури. Основні тенденції і течії розвитку літератури, образотворчого мистецтва, архітектури, музики, театру, кіно й спорту.

35

Урок узагальнення. Тематичне оцінювання




















































































































































































Комментариев нет:

Отправить комментарий